وقتی تنها راه حل جراحی باشد؟؟؟؟ | لاغری سریع

دوشنبه 18 شهريور 1398
15:54
مهدی

در این مقاله با انواع جراحی های لاغری آشنا می شوید و تصمیم گیری برای اینکه ایا جراحی برای شما مناسب است یا نه پس با متخصصین کلینیک رسپینا همراه باشید.

به چیزی که در شرف وقوع است محکم بچسبید

در بخش های قبلی در مورد رژیم و ورزش در حکم سالم ترین و مطمئن ترین راه برای کم کردن وزن صحبت کردیم. ولی اگر باید وزن بسیار زیادی کم کنید چه؟ مثلا بیشتر از ۵۰ کیلوگرم؟ و اگر فشار خونتان در حال افزایش باشد و میزان کلسترولتان مدام «هشدار، هشدار، هشدار» را چشمک بزند چطور؟ و اگر بارها روش های کاهش وزنی را که در هر جای این کتاب توضیح داده شده امتحان کرده باشید، و با این حال علی رغم تلاش های جدی، وزنتان موجب نگرانی دکتر و خانواده باشد، و به زندگی ای تحمیلی و محدود به دلیل وزنتان رضایت داده باشید چطور؟

شاید جراحی کاهش وزن امیدی ایجاد کند. ما در این فصل، به انواع جراحی نگاهی می اندازیم: جراحی چگونه اندام داخلی شما را تغییر می دهد؛ چه کسی برای انجام دادن آن واجد شرایط است؛ و خطرهای مربوط به چنین اقدامی چیست؟ گزینه های جدید برای رفع چاقی مفرط جراحی کاهش وزن که به جراحی باریاتریک نیز معروف است.

اخیر بسیار زیاد شده است. افراد مشهور خبرسازی هستند که قبل از آنکه ما بتوانیم نتیجه و سرعت این نوع کاهش وزن را باور کنیم، با همین روش خود را کوچک کرده اند. شاید حتی کسی را بشناسید که این کار را کرده باشد. زمانی که مؤسسه ی ملی سلامت در سال ۱۹۹۱ ضابطه ای برای درمان با جراحی تدوین کرده، شرکتهای بیمه این عملها را تحت پوشش قرار دادند و تعداد این عملها به شدت رو به افزایش رفت در سال ۲۰۰۳، ۹۷۰۰۰ نفر تحت جراحیهای کاهش وزن قرار گرفتند که در مقایسه با یک سال پیش که حدود ۶۳۰۰۰ نفر جراحی کرده اند، رقم بالاتری است.

در واقع، بیشتر جراحان به دلیل تعداد روبه رشد افرادی که مایل به جراحی اند جراحی کاهش وزن را آموزش می بینند. اگرچه خطر این جراحیها پذیرفته میشود. باید بدانید که از هر ۱۰۰۰ بیمار ۱۰ تا ۲۵ نفر بعد از جراحی می میرند. بنابراین، پیگیری و مراقبتهای دائمی پزشکی ضروری است. با این حال، بیشترین جنبه ی تشویق کننده ی این روند ثبات آن است.

کسانی که تحت این عمل جراحی قرار می گیرند به طور قطع وزن کم می کنند، که بیشتر از برنامه ی رژیم هایی است که می توان ادعا کرد. تمام این خبر خوشایند فهرستی از انتظار های طولانی برای این جراحی ها به وجود آورده است - اغلب یک سال یا بیشتر . ولی نباید جراحی را از هر نوعی که باشد ساده گرفت. برای هر کسی هم مناسب نیست.

لیپوساکشن (برداشتن چربی زیر پوست با ساکشن با مکش) نوعی جراحی زیبایی است و برای کاهش وزن انجام نمی شود. لیپوساکشن برای صاف کردن نواحی خاصی است که تجمع چربی بیشتر است. می توان پس از جراحی کاهش وزن سریع از طریق جراحی معده، برای برداشتن پوست اضافه جراحی پلاستیک انجام داد.

آنچه جراحی در پی دارد مدت های مدید، جراحی معده با برداشتن قسمتی از معده برای درمان زخم ها یا سرطان استفاده می شد. یکی از عوارض مهم این جراحی اغلب کاهش یا اضافه نشدن وزن بیماران بعد از جراحی بود. پزشکان فکر کردند که برداشتن بخش های سالمی از معده ممکن است به کاهش وزن بیماران نیز کمک کند.

این مقدمه نیازی به هوش ندارد. اگر یک معدهی سالم تقريبأ ۶ فنجان غذا در خود جای می دهد، و برای جای دادن این مقدار ساخته شده است، در هر بار می توان چند قاشق غذاخوری کمتر، در نتیجه کالری کمتری خورد. کالری کمتر به معنای از دست دادن وزن است. این جراحی مغز نیست؛ این جراحی معده و پیچیده است. در اصل، لوله ای که معده، رودهی کوچک و روده ی بزرگ را تشکیل میدهد بازسازی و تعمیر اساسی می شود. با فرض اینکه خاطره ی کلاس کالبدشناسی دبیرستانتان احتمالا به اندازهی سالنامه ی تحصیلیتان غبارآلود است

مطالب زیر را مروری سریع می کنیم.

گوارش عادی

وقتی چیزی را می جوید گوارش عادی در دهان شروع میشود. اینجا جایی است که کربوهیدرات ها با کمک آنزیم موجود در بزاق دهان شروع به تجزیه شدن می کنند به شکل ۱-۱۷، که از مطالب مؤسسه ی ملی سلامتی اقتباس شده، همچنین سایر شکل ها در این فصل نگاه کنید). غذا پس از جویدن، از مری پایین می رود و به معده می رسد، جایی که اسیدهای معده برای تجزیه ی غذا به اجزای کوچکتر وارد عمل می شوند.

پس از آنکه غذا به این طریق تجزیه شد، به داخل روده ی کوچک هدایت می شود. جایی که نزیم هایی ترشح می شوند که اجزای غذا را به مواد غذایی قابل جذبه تبدیل می کند.روده، کوچک از سه بخش تشکیل میشود: اثنی عشر یا دوازدهه(به معده متصل است،جایی که کلسیم،آهن،و برخی از ویتامین ها جذب میشود).روده ی صائم(بخش میانی)و دراز روده(که به روده یه بزرگ متصل میشود).بیشترین میزان جذب مواد غذایی در این دو بخش اخر صورت میگیرد.روده ی بزرگ جایی است که اجزای جذب نشده ی غذا،که بیشتر فیبر است،تا زمان دفع،در آنجا ذخیره میشوند.

گوارش بعد از جراحی

وقتی قسمتهایی از مسیر عادی گوارشی را برمی دارند، تغییر شکل می دهند و مجددأ وصل می کنند، مسیری که غذا طی می شود تغییر می کند، و مقدار جذب مواد غذایی کاهش می یابد. وقتی پای کالریها در میان باشد، این کار بسیار خوب است، ولی کاهش جذب مواد معدنی و ویتامین های اصلی موجب بروز کمبودهایی میشود که در نتیجه مشکلاتی به بار می آورد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به قسمت «چه اقداماتی قبل از جراحی، در طول آن و پس از جراحی باید انجام داد؟

مزایای جراحی کاهش وزن با جراحی نتیجه به سرعت مشهود و ملموس است و غالبأ کاهش وزن یک و نیم تا دو سال ادامه می یابد. اکثر بیماران ۳۰ تا ۴۰ درصد از وزن پیش از عملشان را از دست می دهند. آنچه بیشتر مشهود است افزایش سلامتی است که در نتیجهی کاهش وزن به وجود می آید. مزایای این کاهش وزن که با روش های نه چندان افراطی به دست آمده، عبارتند از:

کاهش فشار خون 7 طبیعی شدن کلسترول و تری گلیسرید خون / بهبود عملکرد قلبی - عروقی 7 طبیعی شدن میزان قند خون و بهبود یا از بین رفتن نشانه های دیابت نوع ۲ / بهبود نامنظمیهای قاعدگی، باروری و بی اختیاری ادرار عصبی در خانمها | مانند هر کاهش وزنی، آنچه از دیده پنهان است این جراحی را ارزنده می کند. شاید از تغییراتی که در اطلاعات آزمایشگاهی شما به وجود می آید آگاه نباشید، ولی نتایج را احساس می کنید. و آینه ها و صندلی های هواپیما دیگر تهدیدتان نمی کند.

شرح انواع جراحی

در اولین جراحیها، در سال های ۱۹۶۰ رودهی کوچک را به طور کلی بای پس از مسیر خارج می کردند. نتایج غیرقابل پیش بینی و متأسفانه، گاهی اوقات، مرگبار بود.در حال حاضر،روش های جدید و مطمئن تری به وجود آمده که در دو طبقه بندی قرار میگیرد.محدودیت معده ای و محدودیت معده با سوء جذب،که به بای پس معده نیز معروف است.


[ بازدید : 38 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رژیم لاغری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]