آشنایی با مکمل ال کارنیتین – فواید و عوارض آن برای لاغری

سه شنبه 19 شهريور 1398
23:00
مهدی

گاهی برای رهایی از اضافه وزن و چاقی خود از مکمل هایی که در بازار هست استفاده می کنیم گاهی به خاطر تبلیغ یک محصول شیفته ی آن می شویم و گاهی به توصیه ی دوستان و آشنایان که خود نتیجه گرفته اند ولی باید توجه داشته باشید که شرایط بدنی فردی تا فرد دیگر بسیار متفاوت است و هرگز نباید تحت تاثیر تبلیغات هم قرار گرفت بهتر است اگر قرار است از مکملی در کنار رژیم غذایی و ورزش استفاده شود حتما با پزشک مشورت شود و بعد با احتیاط استفاده شود .در این مقاله شما را با ال کارنیتین بیشتر آشنا می کنیم تا قبل از مصرف به خوبی با عوارض و فواید آن آشنا شوید .

مشکل اضافه وزن و چربی های اضافه ی خود را به تیم حرفه ای کلینیک رسپینا بسپارید و برای همیشه با اضافه وزن خداحافظی کنید .

ال کارنیتین از مشتقات طبیعی اسید های آمینه است که بیشتر به عنوان مکمل کاهش وزن شناخته می شود البته این تنها کارکرد این مکمل نیست ال کارنیتین باعث بولید انرژی در بدن می شود و به سلامت قلب و درمان دیابت نیز کمک می کند در این مقاله با این مکمل بیشتر آشنا می شوید

کارکرد ال کارنیتین و نقش آن در بدن :

ال کارنیتین با انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری نقش مهمی در تولید انرژی ایفا می کند میتوکندری مانند موتری در درون سلول های بدن عمل می کند و از طریق چربی سوزی انرژی قابل مصرف تولید می کند بدن می تواند با استفاده از اسیدهای آمینه ی لیزین و متیونین ال کارنیتین بسازد البته به ویتامین سی هم نیاز دارد شما می توانید علاوه بر مقداری که بدن آن را می سازد مقادیر اندکی از آن را نیز از رژیم غذایی خود با مصرف گوشت و ماهی دریافت کنید .

نقش اصلی ان در بدن کمک به عملکرد میتوکندری و تولید انرژی است ال کارنیتین به انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری کمک می کند میتوکندری جایی است که درآن این اسیدها برای تولید انرژی سوزانده می شود حدود 98 درصد از ذخایر ال کارنیتین بدن در ماهیچه ها یافت می شود و مقادیر اندکی نیز در در کبد و خون وجود دارند این مکمل به افزایش سلامت عمومی بدن کمک می کند .

نقش ال کارنیتین و کاهش وزن :

ال کارنیتین در انتقال هرچه بیشتر اسیدهای چرب به سلول ها و سوزاندن آن ها برا ی تولید انرژی مفید است بدن انسان بسیار پیچیده است و نتایج مطالعات انجام شده روی انسان و حیوان یکسان و قطعی نیست اما از نظر تئوری استفاده از ال کارنیتین به عنوان مکمل کاهش وزن منطقی است . در تحقیقات و مطالعاتی که روی 38 زن انجام شد که به دو گروه تقسیم شده بودند گروه اول از مکمل استفاده کردند و گروه دوم استفاده نکردند هر دو گروه در دوره ی 8 هفته ای 4 جلسه در هفته ورزش کردند پژوهشگران هیچ تفاوتی رادر میزان کاهش وزن این دو گروه مشاهده نکردند و فقط 5 شرکت کننده دچار حالت تهوع شدند .

گرچه ساز و کار سلولی ال کارنیتین موجب می شود تا تصور کنیم که برای کاهش وزن مفید است ولی اثرات آن روی کاهش وزن اندک است و نتایج پژوهش های مختلف نیز یکسان نیستند.

فواید ال کارنیتین :

این مکمل در عملکرد و سلامت مغز بسیار مفید است و از کاهش توانایی های ذهنی نای از بالا رفتن سن مفید است و موجب بهبود نشانگرهای یادگیری می شود و از آلزایمر جلوگیری می کند حتی در موارد خاص می تواند به محافظت از مغز در برابر آسیب های سلولی کمککند در مطالعه ای افراد الکلی روزانه 2 گرم ال کارنیتین را به مدت 90 روز مصرف کردند و پس از آن بهبود قابل توجهی در تمام اندازه گیری ها و ارزیابی ها ی عملکرد مغزی آن ها مشاهد شد البته برای بررسی مزیت ها ی بلند مدت ال کارنیتین در افراد سالمی که دچار بیماری یا مشکلات مربوط به عملکرد مغزی نیستند هنوز باید پژوهش های بیشتری انجام شود . این مکمل برای سلامت قلب هم بسیار مفید است این مکمل در کاهش فشار خون و فرایندها ی التهابی مرتبط با بیماری های قلبی مفید است .

  • ال کارنیتین بر عملکرد ورزشی هم موثر است ریکاوری ورزشی را بهبود می بخشد و میزان اکسیژنی را که به عضلات می رسد افزایش می دهد و جریان خون و تولید اسید نیتریک را افزایش می دهد و در رفع خستگی موثر است
  • درد عضلانی را کاهش می دهد و موجب تولید گلبول قرمز خون می شود که اکسیژن را به تمام قسمت های بدن و ماهیچه انتقال می دهد .
  • دیابت نوع 2 را کاهش می دهد موجب بهبود واکنش قند خون به مصرف یک وعده پر کربوهیدرات شد این مکمل توانایی بدن را در مصرف کربوهیدرات ها افزایش می دهد با دیابت مقابله می کند .

عوارض ال کارنیتین :

این مکمل نیز مانند بیشتر مکمل های طبیعی در صورتی که به طور معقول و طبق دستورات مصرف شود نسبتا بی خطر است و عوارض مهم و جدی نخواهد داشت . عوارض خفیفی مانند تهوع و مشکلات معده مشاهده شده است به طور کلی در بیشتر افراد مصرف 2 گرم در روز نسبتا بی خطر است و عوارض جانبی جدی ندارد .

منابع ال کارنیتین :

بهترین منابع ال کارنیتین عبارتنداز :

  • گوشت گاو : 81 میلی گرم در هر 85 گرم
  • مرغ و ماکیان : 3 میلی گرم در هر 85 گرم
  • شیر و لبنیات : 8 میلی گرم در هر 227 میلی لیتر
  • ماهی : 5 میلی گرم در هر 85 گرم

منابع غذای اصلی ال کارنیتین شامل گوشت ماهی و بعضی از سایر انواع محصولات حیوانی مانند شیر است هر فرد سالم مقدار کافی از ال کارنیتین را در بدن خود می سازد .ال کارنیتین بیشتر به عنوان نوعی چربی سوز شناخته می شود ولی نتایج پژوهش های انجام شده در این مورد یکسان و قطعی نیست ولی به طور کلی موجب کاهش وزن چشم گیری نمی شود در واقع تحقیقات و مطالعات صورت گرفته بیشتر نقش آن را در بهبود سلامتی و عملکرد مغزی و پیشگیری از بیماری ها نشان داده اند مکمل های غذایی نیز برای سالمندان و گیاهخوارانی که دچار کمبود این ماده هستند مفید است .

برای رهایی از چربی های موضعی و مقاوم با متخصصان کلینیک رسپینا تماس حاصل فرمایید.


[ بازدید : 34 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رژیم لاغری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]