لاغری سریع و عضله سازی اصولی به متد کلینیک رسپینا

چهارشنبه 20 شهريور 1398
20:36
مهدی

در این مقاله و مقاله بعد آیتم های پر بحث زیر را مورد آنالیز قرار می دهیم پس تا آخر این مقاله همراه متخصصان کلینیک رسپینا باشید:

  1. چگونگی تأثیر پرهیز از غذا در عضله سازی و کاهش چربی بدن
  2. درک آثار پرهیز از غذا بر قدرت مغز
  3. کشف چگونگی تقویت سیستم ایمنی بدن به کمک پرهیز از غذا
  4. ورزش کردن در حین پرهیز از غذا
  5. اثبات نادرستی چند باور رایج درباره ی پرهیز از غذا
  6. استفاده از رژیم غذایی پالئو در دورهی غیر پرهیز
  7. سنجش سلامتی در طول پرهیز از غذا

مقدمه

اغلب چنین به نظر میرسد که رژیم های غذایی استاندارد آمریکایی خطاب به شما می گویند: «هی، تو با خوردن زیاد چاق شدی، پس حالا به جای خوردن آن غذا، این یکی را بخور.» یعنی شما که به سبب غذاخوردن دچار اضافه وزن شده اید، حالا هم که می خواهید وزن کم کنید، باز قرار است غذا بخورید. این تفکر از هر لحاظ غیر منطقی و ظاهرا مردود است که متأسفانه در بسیاری اوقات، دست کم برای مدت کوتاهی مؤثر واقع می شود. حالا ما از شما می پرسیم، آیا فکر نمی کنید برای کسانی که اضافه وزن دارند، عاقلانه تر آن است که اگر به دلیل غذاخوردن چاق شده اند، فقط خوردن غذا را متوقف کنند؟

البته که پاسخ مثبت است و ما در همین فصل به دلایل آن می پردازیم. روش پرهیز از غذا را از نظر علمی میشکافیم و درباره ی فلسفه ی آن بحث می کنیم. همچنین چگونگی عملکرد پرهیز را در سوزاندن چربی بدن، ساختن عضله و تأثیر آن در تقویت ذهن و تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری های ساده و خطرناک تشریح می کنیم. با مشاهده ی نتایج انجام ورزش های سنگین همراه با رژیم پرهیز از غذاحیرت زده خواهید شد. (همچنین به بحث تغذیه در دوره ی غیر پرهیز نیز می پردازیم.)

منظور از پرهیز از غذا، گرسنگی کشیدن تا حد ابتلا به سوءتغذیه نیست. گرسنگی بیش از اندازه، مشکلی جدی برای بدن در مواجهه با کمبود مواد مغذی، کالری و ویتامین ها در یک مدت طولانی است. پرهیز از غذا، یعنی غذاخوردن در مدتی کوتاه و به هیچ عنوان با سوءتغذیه قابل مقایسه نیست.

رژیم پرهیز از غذا در کاهش چربی بدن و ساختن عضله نیز کمکتان می کند. اشتباه نکنید، از دست دادن چربی و عضله سازی دو هدف کاملا متفاوت اند، زیرا برای رسیدن به یکی از این دو هدف، مازاد کالری و برای دیگری کمبود کالری لازم است. هر گونه تبلیغات درباره ی دستیابی همزمان به هر دو نیز، گزافه گویی است و بس. مهم تر آنکه بنابر قانون ترمودینامیک، مجموع ماده و انرژی در جهان ثابت است، یعنی افزایش وزن ممکن نیست مگر با مصرف بیش از حد کالری. جای بحث هم ندارد، چون نه یک تفکر است و نه یک تئوری، بلکه قانون ترمودینامیک است و به قاطعیت قانون جاذبه.

آنچه می توانید انجام دهید، کاستن از چربی بدن و در عین حال حفظ تودهی عضلانی یا برعکس، افزایش تودهی عضلانی با حفظ درصد نسبی چربی بدن است. رژیم پرهیز از غذا در هر دو روش مؤثر واقع می شود.

در مقالات بعدی نگاه عمیق تری به نقش پرهیز از غذا در عضله سازی و چربی سوزی آسان تر خواهیم داشت.

سعی نکنید همه چیز را همزمان انجام دهید. حتما شما هم مثل سایر افراد، چربی سوزی و عضله سازی همزمان را می خواهید. چه کسی نمی خواهد؟ اما کار به این صورت پیش نخواهد رفت. فراموش نکنید که اولین هدف شما، باید داشتن تنها یک هدف باشد.

چربی سوزی بیشتر:

با پرهیز از غذا، بدن چربی بیشتری می سوزاند. پس غذانخوردن یا به عبارتی، قدیمی ترین روش کاهش وزن، هنوز هم مطمئن ترین و سالم ترین گزینه برای کاهش وزن است.به منظور درک نقش پرهیز از غذا برای سوزاندن چربی بدن، ابتدا باید فرایند
چربی سوزی را بشناسیم برای سوزاندن چربی بدن، اسیدهای چرب باید از مخفیگاه خود (یعنی از محل ذخیرهی چربی بدن) بیرون آمده و در جریان خون آزاد شوند فرایندی که به نام لیپولیز شناخته میشود). لیپولیز را به چند طریق می توان آغاز کرد:

  • ورزش

  • پرهیز از غذا (غذانخوردن).

ما کار به همین جا ختم نمی شود و اسیدهای چرب آزاد شده باید (طی فرایندی که اکسیلاسیون نام دارد) داخل میتوکندری سلول های عضله بسوزند. پس از سوختن اسیدهای چرب، دیگر اثری از آنها باقی نمی ماند. پرهیز از غذا لیپولیز در بدن را افزایش میدهد. به این شکل که بدن بلافاصله پس از هضم آخرین وعده ی غذا، فرایند لیپولیز را با آزادسازی اسیدهای چرب در جریان خون آغاز می کند. این فرایند به فاصله ی دو ساعت پس از توقف عمل خوردن می تواند اتفاق بیفتد. هرچه مدت پرهیز از غذا طولانی تر باشد، اسید چرب بیشتری آزاد شده و وارد جریان خون می شود، البته تا حدی معین.

تکرار می کنم که فقط، آزادشدن اسید چرب در جریان خون کافی نیست. در صورتی که دوره ی پرهیز از غذا بسیار کوتاه باشد، امکان بازگشت اسیدهای چرب به محل تجمعشان طی فرایندی به نام استریفیکاسیون مجدد که عکس عمل هیدرولیز است وجود دارد. برای اطمینان از سوختن اسیدهای چرب، دوره های پرهیز از غذا باید طولانی تر شود تا فرصت کافی برای اکسیداسیون چربی فراهم گردد. حال اگر قصدتان از بین بردن چربی بدن است، بی درنگ ورزش را هم در برنامه ی پرهیز از غذای خود بگنجانید. (برای اطلاعات بیشتر، به مبحث «تقویت اثرات ورزش» در همین فصل رجوع کنید.)

در سال ۲۰۰۵ میلادی، انجمن تغذیه ی بالینی آمریکا پژوهشی انجام داد در خصوص پرهیز از غذای متناوب - یعنی پرهیز کامل از غذا، هر یک روز در میان - در بین افرادی که مبتلا به چاقی مفرط نیستند. براساس نتایج به دست آمده، تمام این افراد پس از ۲۲ روز به طور متوسط ۲.۵ درصد وزن از دست داده بودند. جالب تر اینکه به طور متوسط ۴ درصد چربی بدن این افراد کاهش یافته بود.

عضله سازی آسان تر:

پرهیز از غذا همراه با ورزش در ساخت عضله نیز مؤثر است. بدن انسان دارای پروتئین خاصی به نام هدف گیری کنندهی راپامایسین در پستانداران (یا به اختصار mTOR) است که در حال حاضر بسیاری از کارشناسان به عنوان ژن عضله سازی به آن اشاره می کنند، زیرا بنابر نتایج پژوهش های اخیر، کنترل ساخت و بازسازی بافت عضلانیرا بر عهده دارد.

هنگام فعال شدن mTOR، هیپرتروفی عضلانی (افزایش حجم عضله) از طریق سنتزپروتئین (تبدیل پروتئین به بافت عضلانی) تحریک می شود. به طور کلی، mTOR فعال شده و به فرایند ساخت عضله کمک می کند، البته خطر فعالیت بیش از اندازهی آن را نباید نادیده گرفت. mTOR بیش از حد فعال شده، تأثیر مثبت خود را از دست میدهد و عواقب بدی به دنبال دارد (پروتئین mTOR بیش از حد فعال شده، با رشد غیرطبیعی سلول و انواع سرطان ها نیز در ارتباط است).

برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک رسپینا تماس حاصل فرمایید.


[ بازدید : 60 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رژیم لاغری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]