لاغری سریع | تقویت اثرات ورزش

شنبه 23 شهريور 1398
21:40
مهدی

ترکیب ورزش و پرهیز از غذا، فرایند جوان سازی و سم زدایی شگفت انگیزی را در بدن پدید می آورند که هیچ یک به تنهایی قادر به تحقق بخشیدن به آن نخواهند بود. به بیان ساده تر، ورزش و پرهیز آثار مثبت یکدیگر را تقویت می کنند.

به عبارت دیگر، فواید ورزش در طول پرهیز از غذا بیشتر است، مانند افزایش در:

✓واکنش سلولی به تنش (به منظور محافظت از بدن در برابر بیماری و پیری)

✓چربی سوزی (لیپولیز)

✓حساسیت به انسولین (و عضله سازی آسان تر) ✓ترمیم بافتهای عضلانی؛

✓نوروژنزیس (ساخته شدن سلول های عصبی جدید در مغز).

عکس این جریان، یعنی افزایش فواید پرهیز از غذا پس از ترکیب با ورزش نیز واقعیت دارد. می توانید از هر زاویه ای به این موضوع بنگرید. واکنش بدن در برابر منفی، مثبت است. دشواری ها در قالب گرسنگی ظاهر می شوند و ورزش عامل محرکی برای رشد بدن می شود. بدن بدون تحمل سختی، توانایی های خود را از دست میدهد.

شاید به این فکر میکنید که آیا بهترین راه، ترکیب رژیم پرهیزی و ورزش است؟ این موضوع تا اندازه ی زیادی به روش پرهیز از غذایی که انتخاب کرده اید، بستگی دارد. در مقالات آینده کلینیک رسپینا به فواید و مضرات پرطرفدارترین روش های پرهیز از غذا را بررسی می کنیم؛ اما همین قدر بدانید که مناسب ترین کار، اجرای تمرینات ورزش در پایان مدت پرهیز است، زیرا ورزش در وضعیت گرسنگی بدن، همچون شخم زد زمینی حاصل خیز برای رشد و بازسازی عضله است. برای توضیحات بیشتر درباره نتایج ترکیب ورزش و پرهیز از غذا.

برای شروع واقعی فرایند عضله سازی در مناسب

ترین زمان، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پسر ) از پایان تمرینات غذا بخورید، یعنی زمانی که عضلات دارای بیشترین آمادگی برای جذب مواد مغذی و استفاده از آنها در افزایش حجم و بازسازی بافت خود هستند.به عبارت دیگر، حق تقدم با عضلات گرسنه است. در این فرصت طلایی باید حجیم ترین وعده ی غذایی تان را صرف کنید، زیرا تمام سوخت دریافتی بدن، به شرط آنکه در سوخت گیری زیاده روی نشود، به جای ذخیره شدن به صورت چربی، صرف ذخیره سازی مجدد گلیکوژن و ترمیم بافتهای عضلانی خواهد شد.

تمام فواید مذکور، با اجرای تمرینات پرشدت کوتاه مدت، مثل حركات استقامتی، قدرتی، تمرینات سرعتی یا سازگاری متابولیکی حاصل خواهند شد. به منظور آشنایی بیشتر با تمرینات پرشدت و برنامه نود روزهای بدن سازی به کتاب Paolo Workouts For Dummies رجوع کنید.

باور های غلط درباره ی پرهیز از غذا:

کاش می توانستیم فقط به گفتن اینکه هیچ یک از سخنانی که احتمالا دربارهی مضرات پرهیز از غذا شنیده اید واقعیت ندارند، اکتفا کنیم. در عوض تصمیم گرفتیم که دلایل محکمی را برای دفاع از برنامه ی پرهیزی خود در مقابل کسانی که در رنج أثار ناشی از باورهای غلطشان هستند، ارائه دهیم.

هر آنچه در ارتباط با زیان باربودن پرهیز از غذا شنیده اید، بی پایه و اساس و به عبارت دیگر، غلط است. در مباحث بعدی به بررسی همین باورها و اثبات نادرستی شان می پردازیم تا با اطمینان خاطر بتوانید در برابر افرادی که فواید پرهیز از غذا را زیر سوال می برند، بایستید و برنامه ی خود را اجرا کنید.

کندشدن سوخت و ساز بدن:

اینکه بدن باید هر چند ساعت به فرایند سوخت و ساز بپردازد و اگر این کار را نکند، کارایی اش پایین می آید و کند می شود، باوری غلط است.فرایند سوخت و ساز بدن عبارت است از مصرف انرژی برای زنده ماندن سلول های بدن و به بیان دیگر، مجموعهی تمام فرایندهای زیستی بدن برای زنده ماندن. سرعت سوخت و ساز پایه در بدن، رابطه ی بسیار نزدیکی با وزن بدن دارد.

مهم نیست که این باور از کجا نشئت می گیرد، فقط بدانید که کاملا دور از واقعیت است، زیرا با وجود باور رایج، پژوهشگران به دفعات ثابت کرده اند که فقط میزان غذای مصرف شده مهم است، نه الگوی خوردن غذا. یعنی ترکیبات بدن با وقت غذاخوردن یا فواصل زمانی بین آن کنترل میشود. تنها نکته ی مرتبط با وزن و ترکیبات بدن که همیشه اهمیت داشته و دارد، مقدار غذایی است که می خورید و در مورد سلامتی نیز کیفیت آنچه می خورید، بسیار مهم است.

برای نگاهی دقیق تر، به بررسی باور غلط سرعتهای مختلف سوخت و ساز بدن با امکان کاهش و افزایش سرعت این فرایند می پردازیم. سوخت و ساز بدن مجموعه ای از کل فرایندهای زیستی بدن برای زنده ماندن است نه آتشی افسانه ای در شکم و نه جریانی که مجبور به افزایش مداوم سرعت آن باشید، بلکه فرایندی که برای بهینه سازی آن باید تلاش کنید.

پرهیز از غذا، نه سوخت و ساز بدن تان را کند و نه شما را به سوءتغذیه دچار می کند.سوء تغذیه ی واقعی زمانی اتفاق می افتد که بیش از اندازه از گرسنگی عذاب بکشید. مطمئن باشید که با رژیم پرهیز از غذا، به چنین وضعیتی حتی نزدیک هم نخواهید شد.در حقیقت، شما مقدار کالری ای را که قرار است بسوزانید، می سوزانید و به جز ورزش چاره ی دیگری هم برای سوزاندن کالری بیشتر وجود ندارد. تنها راه کاهش وزن، کمتر غذاخوردن، فعالیت بدنی بیشتر یا ترکیب این دو با هم است.

غذاخوردن مکرر و به دفعات، هرگز راه حل این کار نبوده و نیست. اگر غذاخوردن مداوم موجب بهبود سوخت و ساز بدن می شود، پس باز نگه داشتن مداوم چشمها هم باید سبب بهبود بینایی شود که اصلا چنین نیست. پرهیز از غذا، در واقع فرصتی برای استراحت سیستم گوارش است، مثل چشمک زدن برای چشم.

اگر کمی بیندیشید، غذاخوردن مکرر با هدف کاهش وزن بسیار بی معناست. مثلا برای هضم ۲۰۰ کالری سوزاندن تقریبا ۲۰ كالری لازم است. خوب، حالا کدام انسان عاقلی حاضر به خوردن ۲۰۰ کالری برای سوزاندن ۲۰ کالری خواهد شد ؟ بنابراین راه حلی خنده دار و کاملا غیرمنطقی است! و اساس باور غلط« سوخت و ساز بدن تان را بالا ببرید» است.

شاید افرادی را هم دیده باشید که به دفعات غذا می خورند و با این حال وزن کم می کنند. رژیم غذاخوردن مکرر در صورتی مؤثر واقع می ش ود که محدودیت دریافت کالری هم وجود داشته باشد. این رژیم غذایی در طول زمان می تواند به کاهش حساسیت بدن به انسولین و بروز دیگر مشکلات سلامتی منجر گردد. برای آگاهی بیشتر درباره ی این مشکلات احتمالی، به مبحث قبلی «عضله سازی آسان تر» رجوع کنید.

بازگشت مجدد وزن پس از خوردن غذا:

از نظر برخی افراد، روش پرهیز از غذا یا به طور کلی اجرا اتلاف وقت است؛ چون پس از متوقف شدن رژیم، وزن می گردد. ما هم درست به همین دلیل می گوییم که پرهیز از غذا فقط نوعی رژیم نیست، بلکه بخش ثابتی از شیوه‌ی زندگی است.


[ بازدید : 61 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رژیم لاغری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]