عوارض چاقی | درمان چاقی | چاقی شکم | مشاوره | تماس بگیرید

يکشنبه 26 خرداد 1398
2:32
مهدی

در این مقاله دید جدیدی درباره چاقی به شما می دهیم.تا آخر مقاله با متخصصان کلینیک رسپینا همراه باشید.

تفاوت تصور عمومی و تفکر علمی از چاقی :

آیا تا به حال فکر کرده اید چرا با وجود این همه تجهیزات روش ها و لوازم لاغری تناسب اندام و علیرغم استفاده ی بسیاری از مردم از آن ها هنوز چاقی و سلولیت مشکل اساسی تعداد زیادی ز افراد جامعه است؟

قبل از پاسخ به این یک دقیقه هم اندیشی کنیم اگر شما بدانید که :

زخم معده به دلیل ترشح بیش از حد اسید معده بروز می کند و بدانید تنها راه درمان آن خنثی کردن اسید و یا کاهش دادن ترشح آن است .بدون شک شما وقتی یک قرص یا شربتی را می بینید که سازنده آن مدعی است این دارو حاوی مواد خنثی کننده اسید معده یا کاهنده ترشح اسید معده است و محتویات و اثر آن در مراجع ذیصلاح مثل FDA تایید شده است براحتی آن را انتخاب و استفاده می کنید .

ولی وقتی شما یک کلاهی را ببینید که سازنده ی آن مدعی درمان زخم معده است با مراجعه به دانش تان در این مورد چون ارتباطی بین این دو نمی بینید نمی توانید براحتی آن را انتخاب کنید .ولی آیا عموم مردم دانش شما را دارند ؟ اگر پاسخ شما نه است پس بدانید روزانه تعداد زیادی از مردم که دانش شما را ندارند به امید رهایی از درد این کلاه را خواهند خرید و این همان کلاهی است که متاسفانه هر روز با استفاده از تبلیغات های گسترده رسانه ای توسط کمپانی های سودجو سر بسیاری از مردم دنیا گذاشته می شود

بنابراین در پاسخ به سوال فوق باید گفت :

چاقی و سلولیت مشکلی پزشکی برای عموم مردم یه ویژه زنان است .دانش عمومی در مورد رخدادهای بیولوژیکی (سلولی و مولکولی ) که منجر به شکل گیری بافت هایی می شوند که منتج به چاقی و سلولیت اند خیلی جزئی است .دانش عمومی در مورد پایه علمی ساختار تجهیزات و لوازم تخصصی درمان چاقی و سلولیت نظیر دستگاه کویتیشن و مکانیسم عملکرد آن ها تقریبا وجود ندارد .

این عدم آگاهی باعث می شود برخی کمپانی ها و افراد سودجو تحت تبلیغات گسترده رسانه ای یک جفت کفش را بدون هیچگونه تاییدیه علمی به عنوان درمان کننده کامل همه ی مشکلات چاقی و سلولیت لاغری پوست و زیبایی معرفی کنند مشکلاتی که اگر ده متخصص پزشکی از رشته های مختلف بصورت تیمی روی یک فرد کار کنند باز هم نمی توانند رفع صد در صد آن ها را تضمین کنند .

تفاوت تصور عمومی و تفکرعلمی از چاقی :

ممکن است یکی از دلایل پذیرش ذهنی تبلیغات های غیرعلمی توسط مردم تصور عمومی در مورد چاقی و عدم آگاهی آنان در مورد سلولیت باشد در حالیکه اولا تفکر علمی در مورد چاقی کمی متفاوت از تصور عمومی است

دوما: 99 درصد مواردی که در تصور عمومی به ویژه زنان چاقی فرض می شوند چاقی نیستند بلکه سلولیت هستند که دانش عمومی در مورد آن بسیار جزئی است .

به همین دلیل برای ورود به بحث علمی در مورد چاقی و درک بهتر مطالب بعدی لازم است ابتدا تعریفی علمی از چاقی و سلولیت را مد نظر داشته باشیم :

معمولا تصور عمومی از چاقی و لاغری این است که بدن انسان موادغذایی بیش از نیاز خود را که توسط فرد خورده می شود بصورت چربی در نواحی مختلف بدن ذخیره می کند و چاق می شود و در صورتی که فرد کمتر از نیاز بدن موادغذایی مصرف کند بدن شروع به مصرف چربی های ذخیره شده می کند و لاغر می شود .

ولی تفکر علمی در مورد چاقی و لاغری کمی متفاوت است و آن را در دو نوع در نظر می گیرد :

بدین ترتیب که اگر میزان چاقی یا در واقع مقدار چربی های ذخیره شده در سلول های چربی به قدری باشد که خون بصورت کاملا طبیعی در لا به لای بافت های چربی جریان یابد در این صورت اگر فرد کمتر از نیاز بدن موادغذایی مصرف کند بدن شروع به مصرف چربی ها ی ذخیره شده می کند و لاغر می شود منظور از تعریف کلی چاقی در منابع علمی هم همین حد از چاقی است و اینگونه تعریف می شود :

چاقی عبارت است از افزایش وزن همراه با تجمع چربی در نواحی مختلف بدن (بیشتر در نواحی شکم ) بدون درد و ناصافی پوست که در مردان و زنان بصورت یکسان بروز می کند و معمولا با رژیم غذایی قابل درمان است .

ولی اگر میزان چاقی یا در واقع مقدار چربی های ذخیره شده در سلول های چربی به قدری زیاد باشد که سلول های چربی باد کرده و به مویرگ های اطراف خود فشار بیاورندو موجب کاهش و بعضا توقف جریان خون در لابلای بافت های چربی شوند، در این صورت حتی اگر فرد کمتر از نیاز بدن مواد غذایی مصرف کند بدن نمی تواند چربی های ذخیره شده را مصرف کند و لاغر شود زیرا تنها راه برداشت و مصرف چربی ها از طریق خون امکان پذیر است و در این افراد خون به چربی های ذخیره شده دسترسی مناسبی ندارد .

بنابراین بدن شروع به برداشت چربی از نواحی مانند صورت می کند که خون در لابلای بافت های چربی آن در جریان است و به چربی های آن دسترسی دارد .در نهایت ممکن است فرد با یک صورت استخوانی ولی شکم و پهلوهای چاق و پر از چربی مواجه شود .

درمان این نوع از چاقی صرفا با کاهش مصرف امکانپذیر نیست .این همان تفاوت کوچک بین تصور عمومی با تفکر علمی در خصوص چاقی است . و شایان ذکر است اگر از شروع و پیشرفت این حد از چاقی جلوگیری نشود تبدیل به سلولیت خواهد شد.افراد چاق باید با توجه به شرایط فیریکی و متابولیسم فعالیت روزانه ، به دنبال کاهش کالری دریافتی روزانه باشند توجه داشته باشید که فعالیت بدنی بیشتر برای ثابت نگه داشتن وزن است و تاثیر چندانی برکاهش آن ندارد.مگر فعالیت های بدنی سنگین که کالری زیادی از شما مصرف می کند .

توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از چاقی :

رعایت برنامه ی غذایی و تغذیه صحیح سبب می شود که ضمن تامین نیازهای اصلی مواد مغذی از زیاده روی در مصرف غذا خودداری کرده و سلامتی را تضمین کنند :

  • مصرف غذاهای چرب یعنی مصرف لبنیات پرچرب، روغن ،کره، گوشت قرمز پرچرب، کله و پاچه، جگر، مغز، سس سالاد و موادی از این قبیل را به حداقل برسانید .
  • غذاها را بیشتر به صورت اب پز بخارپز یا کباب شده تهیه کنید .
  • از مواد فیبردار مانند سبزیجات و میوه ها نان سبوس دار حبوبات و غلات بیشتر مصرف کنید .
  • از روغن مایع برای پخت و پز استفاده کنید .
  • از مصرف غذاهای آماده پرانرژی مانند چیپس سوسیس کالباس تا حد امکان بپرهیزید .
  • وعده های غذا خوردن را افزایش دهیداما میزان غذای مصرف شده در هر وعده را کم کنید . نوع غذا خیلی مهم تر از مقدار آن است. در ساعات منظم غذا بخورید.

برای مشاوره و آشنایی و دریافت رژیم اصولی متناسب با وزن و فعالیت روزمره شما، با ما تماس بگیرید.


[ بازدید : 39 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رژیم لاغری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]