یوگا و نابودی چربی های شکم و پهلو | یوگا و تناسب اندام

يکشنبه 17 شهريور 1398
23:46
مهدی

اگر از داشتن شکم و پهلوی بزرگ رنج می برید می توانید با یوگا از شر این چربی ها خلاص شوید شما می توانید با چندین حرکت آسانای یوگا برای همیشه از شر چربی های اضافه در این نواحی از بدن خود خلاص شوید با مقاله ی ما همراه باشید تا با این حرکات بیشتر آشنا شوید .

برای رسیدن به تناسب اندام باید رژیم غذایی خود را هم رعایت کنید وگرنه هیچ ورزشی به تنهایی به آب شدن چربی ها کمک نخواهد کرد برای دریافت رژیم غذایی موثر با کلینیک رسپینا تماس بگیرید .

میزان کالری سوزی با یوگا

همانطور که می دانید برای لاغر شدن باید میزان کالری که می سوزانید از کالری دریافتی تان بیشتر باشد خب بهتر است که ابتدا میزان کالری سوزی تمرینات ورزشی دیگر را با یوگا مقایسه کنیم :

  • با یک ساعت شنا کردن 400 کالری می سوزانید
  • با یک ساعت دویدن 660 کیلوکالری می سوزانید
  • با یک ساعت ایروبیک 460 کیلوکالری می سوزانید
  • با یک ساعت تمرین تنیس خاکی 470 کیلوکالری می سوزانید

اما در مورد یوگا چگونه است ؟ ورزشی که شاید فکر کنید حتی ضربان قلب شما راافزایش نمی دهد چه مقدار کالری سوزی خواهد داشت ؟ باید بدانید که با یک ساعت ورزش یوگا تنها 175 کیلو کالری خواهید سوزاند یعنی این کالری سوزی دقیقا به اندازه یک ساعت پیاده روی بسیار آرام است پس چگونه می توان با انجام تمرینات یوگا وزن کم کرد و چربی های شکم و پهلو را سوزاند ؟

حقیقت یوگا و لاغری دائمی

به این ورزش باید عمقی نگاه کرد باید بدانید که یوگا یک نوع ورزش ذهنی است که باعث می شود متفکرانه تر به زندگی نگاه کنید با ورزش یوگا دیگر گرسنگی حقیقی را از گرسنگی کاذب تشخیص خواهید داد این ورزش موجب می شود تا اعماق بدن خود را ببینید و از خودتان بابت هر نکته ی کوچک و جزئی سوال بپرسید و البته در تسلط و کنترل بر احساسات شخصی نیز کمکتان می کند با انجام تمرینات یوگا متوجه می شوید که هیچ تمایزی بین مغز و بدن و احساسات وجود ندارد و همه با هم در ارتباط هستند .

تمرینات تنفسی موثر برای از بین بردن چربی شکم و پهلو

واژه ی پرانایاما یعنی کنترل و توسعه تنفس این واژه از سانسکریت آمده پرانا یعنی نیزوی زندگی و آیاما یعنی گسترش تمرین تنفس همیشه بخش اصلی ورزش یوگا است این تمرین های تنفسی را به ورزش های روزانه خود اضافه کنیدتا به تنایج بهتری در ورزش برسید .

تنفس دیافراگمی

این تمرین متابولسیم بدن را تقویت می کند و به سوزاندن چربی های قسمت بالای شکم کمک می کند به پشت دراز بکشید و اگر تازه کار هستید دست ها را روی شکم قرار دهید چون بهتر می توانید تنفس را کنترل کنید به آرامی با بینی نفس را داخل بدهید به طوری که شکم بیرون داده شده و پر از هوا شود سپس با لب های جمع شده نفس رابیرون بدهید تا شکم خالی شود در حین تمرین سینه باید بی حرکت بماند . این تمرین را 5 الی 10 دقیقه انجام دهید بعد ها می توانید زمان تمرین را بیشتر کنید و حتی نشسته یا ایستاده ان را انجام دهید .

وکیوم شکم و چربی سوزی شکم

این تمرین موجب تقویت عضلات شکمی داخلی می شود به پشت دراز بکشیدو زانوهارا خم کنید تا جایی که می توانید نفس را داخل بدهید سپس نفس را تا جایی که می توانید بیرون داده و شکم را داخل جمع کنید 15 الی 20 ثانیه در همین حالت شکم را نگه دارید نفس را به حالت طبیعی ادامه دهید سپس همراه با دم شکم را رها کنید این تمرین را می توانید چندین مرتبه تکرار کنید هنگام تمرین دم از بینی و بازدم از دهان باشد .

چربی سوزی شکم و پهلو با تنفس تناوبی سوراخ بینی :

  • به حالت چهار زانو روی زمین بنشینید ستون فقرات صاف و شانه ها آزاد باشد .
  • دست چپ را روی زانوی چپ قرار دهید کف دست به سمت بالا و انگشت اشاره و شست را به هم بچسبانید .
  • انگشت شست و انگشت میانی دست راست را روی پیشانی بین ابروها قرار دهید و انگشت چپ و انگشت حلقه را روی سوراخ بینی سمت چپ قرار دهید انگشت شست روی سوراخ بینی سمت راست قرار دهید انگشت شست را روی سوراخ بینی سمت راست فشار دهید واز چپ بینی نفس را بیرون بدهید سپس از همان سمت چپ بینی نفس را داخل بدهید .
  • سمت چپ بینی را با انگشت انگشتری فشار دهید و با سمت راست بینی نفس را بیرون بدهید سپس از همان سمت بینی نفس را داخل بدهید این حرکات یک دوره از تمرین را تشکیل می دهند 5 الی 10 دوره تمرین را تکرار کنید .

چند حرکت موثر برای چربی سوزی شکم و پهلو:

بوژانگ آسانا

رو به صورت دراز بکشید کف دستتان را روی زمین بگذارید به طوری که بازوها کاملا موازی بدن قرار بگیرند و سپس به آرامی قسمت بالا تنه خود را بلند کنید فقط مطمئن شوید که انگشتان دست کاملا روی زمین قرار بگیرند و کف را لمس کنند و در نهایت این موقعیت را برای 25 تا 30 ثانیه حفظ کنید

آسترا آسانا

در این حرکت باید زانوها را روی زمین بگذارید و بعد کمرتان را خم کنید و با دستانتان پاشنه های پای خود را نگه دارید و این حالت را تا یک دقیقه حفظ کنید این حرکت برای از بین رفتن چربی های شکم بسیار موثر است

ساواسانا

این حرکت را باید در هر جلسه 30 دقیقه انجام دهید اگرچه ظاهر این تمرین ساده است اما جزو سخت ترین حرکات می باشد و باید بدنتان را شل و ریلکس کنید و مانند یک جسم بی جان روی زمین با دستان باز دراز بکشید

پاسچیوموتانا

در این حرکت پاهایتان را دراز کنید و بعد پایتان را با دست هایتان بغل کنید و سرتان را روی ساق پا بگذارید و این موقعیت را کمی بیشتر از یک دقیقه حفظ کنید

تاداسانا

در این حرکت صاف بایستید پایتان را جفت کنیدو دست هارا پایین به موازات بدن با کمی فاصله نگه دارید فقط قبل از شروع این حرکت حتما باید بدنتان را گرم کرده باشید

ادهوموکا سواناسانا

با انجام این حرکت به تعادل و سهت تر شدن بدن کمک می کنید باید از دست و پاهایتان استفاده کنید تا روی زمین بیاید و باسن تان را بلند کنید و یک زاویه 90 درجه با بدن خود تشکیل دهید و این وضعیت را برای 3 دقیقه حفظ کنید در کنار ورزش یوگا باید رژیم غذایی خود را هم رعایت کنید تا برای همیشه از شر چربی های شکم وپهلو خلاص شوید .

برای شروع رژیم خود با ما تماس بگیرید و با متخصصین کلینیک رسپینا مشورت کنید تا درست و اصولی پیش روید .


[ بازدید : 35 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رژیم لاغری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]