اسپیرولینا چیست و چگونه به لاغری و کاهش وزن کمک می کند ؟

يکشنبه 17 شهريور 1398
23:01
مهدی

اسپرولینا یک جلبک سبز-آبی فوق العاده با نام علمی spirulina plantensis است که یک آنتی اکسیدان طبیعی است . باید بدانید که اسپیرولینا یک مکمل غذایی است که می تواند در لاغری و کاهش وزن بسیار موثر باشد برای آشنایی با این مکمل با مقاله ی ما همرا ه شوید .

برای شروع رژیم خود تیم حرفه ای ما را انتخاب کنید .

اسپیرولینا ارگانیک در سراسر جهان غذایی غنی نامیده می شود و دارای بهترین مکمل های سلامت است و به دلیل خواص دارویی اش محبوبیت زیادی کسب کرده است .

اسپیرولینا چگونه به چربی سوزی کمک می کند؟

اسپیرولینا یک مکمل غذایی طبیعی است که به کاهش وزن و چربی سوزی کمک می کند وشاخص گلیسمیک پایینی دارد و غنی از محتوی پروتئین است اسپیرولینا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش وزن کمک می کند و عملکر مغز را تحریک می کند دارای محتوی مواد مغذی بالایی بوده و انرژی و سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد .

کاهش قند خون :

افراد معمولا غذاهای فراوری شده میان وعده های شیرین و یا غذاهای سرخ شده را بسیار دوست دارند که باعث افزایش سطح چربی و قند در بدن می شود بدن هورمونی به نام انسولین آزاد می کند که به جذب گلوکز کمک می کند در این حالت بدن گلوکز اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند برای کاهش وزن فرد باید سطح قند خون خود را متعادل کند .

GLA به تنظیم قند خون و انسولین در بدن کمک می کند این مقررات در کنترل قند خون و کنترل سطح انسولین کربوهیدرات را به حداقل می رساند و وزن را کاهش می دهد .

داشتن کالری کم :

کالری مصرفی ما در افزایش یا کاهش وزن بسیار مهم است ما از هر غذایی که می خوریم کالری دریافت می کنیم غذاهای کمی وجود دارند که حاوی کالری کمی مثل چغندر و اسفناج گل کلم و خیار هستند اما نه کاملا صفر اسپیرولینا یکی از بهترین مواد مغذی است اما کالری کمی دارد یک گرم فقط 5. 3 کالری دارد که بسیار بهتر از هر نوع پودر پروتئینی است یعنی اگر کسی 4 گرم از آن را روز استفاده کند کم تر از 15 کالری مصرف خواهد کرد که بسیار کم تر از نیاز روزانه است .

کنترل گرسنگی :

اسپیرولینا سرشار از مواد مغذی است که به کاهش اشتها و گرسنگی که از عوامل اصلی چاقی است کمک می کند انسولین و سطح گلوکز خون را تنظیم می کند بدون اینکه شما را گرسنه رها کند .

اسپیرولینا برای داشتن تناسب اندام :

اسپیرولینا حاوی حدود 70 درصد پروتئین است و به همین دلیل جلوی احساس گرسنگی را می گیرد در واقع مانند یک ضد اشتها عمل می کند به عقیده ی متخصصان پروتئین ها باعث افزایش سرعت ارسال احساس سیری به مغز می شوند و همین امر هم به کنترل وزن کمک می کند ترکیبات دیگر این جلبک مانند تریپتوفان ها که در بدن به ویتامین آ تبدیل می شوند برای پوست ما فوق العاده اند بتاکاروتن به خصوص برای پیشگیری از خشکی پوست موثر است در سال 2006 محققان تاثیر اسپیرولینا راروی تقویت بافت های بدن به اثبات رساندند در واقع این جلبک علاوه بر کمک به لاغری مراقب پوست و بافت های بدن نیز خواهد بود .

اسپیرولینا برای آن هایی که می خواهند برنزه شوند :

این مکمل سرشار از بتاکاروتن همان پیش ساز ویتامین آ می باشد و به همین دلیل هم می تواند باعث تسریع برنزه شدن پوست و افزایش ماندگاری آن شود متخصصان معتقدند که 3 قاشق غذاخوری پودر اسپیرولینا به اندازه ی 18 عدد هویج بتا کروتن دارد اگر می خواهید برنزه شوید از اوایل تابستان به مدت یک تا دو ماه هر روز 3 تا 5 گرم اسپیرولینا مصرف کنید این جلبک مانع از آفتاب سوختگی و اثرات منفی اشعه ی ماورای بنفش نمی شود .

اسپیرولینا برای تقویت سیستم ایمنی بدن :

اگرخیلی زود دچار سرماخوردگی می شوید یا ناخوشی های روزمره لازم است که سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید برای این کار اسپیرولینا به شما کمک می کند چون سرشار از آنتی اکسیدان هاست که سیستم ایمنی بدن را قدرتمند می سازد به عقیده ی اطبا مصرف این جلبک سلامت سلول های سیستم ایمنی افراد سالم را به میزان 13 برابر افزایش می دهد .

میزان مصرف چقدر باید باشد ؟

اسپیرولینا به صورت پودر قرص و کپسول تولید و به بازار عرضه شده است خوشبختانه درایران در جزیره ی قشم کشت آن شروع شده است و انواع قرص های وارداتی ان نیز در داروخانه ها به فروش می رسد پودر ان به دلیل اینکه خیلی زود جذب می شود و ارزان تر هم هست بهتر است البته شاید طعم آن خیلی مورد پسند شما نباشد می توانید این پودر را در شیر سالاد سس خورش ها و غیره اضافه کرد ومیل کنید قرص های این جلبک معمولا کمتر از پودر آن جذب می شود اما مصرف آن راحت تر است چون متوجه طعم آن نخواهید شد بهترین شیوه ی مصرف قرص ها 3 تا 5 گرم به مدت 2تا 3 ماه است بعد ازاین مدت باید یک وقفه ی 15 تا یکماه ایجاد شده و دوباره شورع شود اگر می خواهید مصرف طولانی مدت داشته باشید با پزشک مشورت کنید .

موارد منع مصرف :

برای اسپیرولینا مورد منع مصرفی وجود ندارد مصرف آن به خصوص برای افراد ضعیف و افراد سالمند توصیه می شود تنها مورد منع مصرف آن در طول شیمی درمانی است از آنجایی که این جلبک غنی از انتی اکسیدان است امکان دارد که مانع نابودی سلول های بدخیم شود و در روند درمان اختلال ایجاد کند البته توجه داشته باشید که خانم های باردار و شیرده هم بهتر است در مصرف آن احتیاط کنند و با پزشک خود مشورت کنند این جلبک سرشار از بتاکاروتن است و میتواند باعث تسریع در برنزه شدن پوست و افزایش ماندگاری آن شود .

عوارض جانبی :

ممکن است در برخی باعث مشکلات گوارشی شود مانند نفخ و بیرون روی معمولا 3تا 4 درصد افرادی که برای اولین بار اسپیرولینا مصرف می کنند دچار مشکلات گوارشی می شوند البته این مشکلات موقتی است و در مصرف ها ی بعدی از بین می رود همچنین ممکن است در برخی باعث سردرد شود که زود از بین می رود ولی در صورت طولانی شدن به پزشک مراجعه کنید .

برای رسیدن به اندام متناسب و دلخواهتان با متخصصین ما در کلینیک رسپینا تماس بگیرید .


[ بازدید : 52 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رژیم لاغری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]